The One – Hantosi kalandok

A Hantosi Horgászcentrum közel 10 évvel ezelőtt jött létre, amikor a jelenlegi tógazda úgy döntött, hogy kikotortatja és rendbe rakatja a területen található két tavat. Az egyik, amely napijegyes tóként üzemel ideális választás lehet azok számára, akik kedvelik a rövid, de mozgalmas pecákat és mindezek mellett szeretnének egy kis halmennyiséget hazavinni, majd elfogyasztani. A másik, ahova én is érkeztem az a bojlis tó, amely partjára célszerű több, akár 3-4 napra is letáborozni.

Erről a 8.1 hektáros tóról érdemes azt tudni, hogy itt minimális iszapréteggel találkozhatunk, szinte akadó mentes az egész vízterület és az átlagmélysége 2-2.2m körül található.  A tavon a horgászat csak az egyik oldalról megengedett, ugyanis a szembe lévő partszakasz végig nádassal borított, amely kiváló búvóhelyet nyújt a tó lakói számára. Számos 7-14kg közötti ponty található a vízben, melyek mellett belefuthatunk pár szebb, 20 kg felüli példányba is.

Ezen információk tudatában indultam neki délután a röpke, 1 órás autóútnak, majd a tópartra érkezve izgatottan állítottam össze felszerelésem.  A bojlistavon megengedett a csónakhasználat és a behordás is, de ennek ellenére csak a bóják elhelyezéséig, és a napi kétszeri etetésig szálltam vízre. Mindkét bójámat közvetlen a túloldalon található náddal borított partszakasz elé helyzetem, majd alapozó etetésként főtt magmix és halibut pellet keverékét terítettem a meghorgászandó területre. Mire nagyrészt végeztem a tábor összeállításával besötétedett, de a további pakoláshoz elég fényt biztosított a tógazda által elhelyezett utcai világítópózna, ami a horgászhelytől pár méterre található.

A késői vacsora fogyasztása közben lassú ejtegetős kapásra lettem figyelmes az egyik botomon.  Nem számítottam komolyabb halra a kapás intenzitásából kiindulva, azt gondoltam, hogy egy keszeg, vagy talán egy kisebb ponty kívánta meg a hajszálelőkén lévő egy szem főtt 18mm-es Red One csalizó golyót.  Bevágást követően nem az következett, amire számítottam. A zsinór végén küzdő ellenfelem megmakacsolta magát, és megállíthatatlanul törtetett a tó végén található gát irányába. Több tíz méter zsinórt nyert magának a hal az orsó dobjáról, mire sikerült megfordítanom és kíméletesen kifárasztanom. Sikeres szákolást követően egy gyönyörű töves pihent a bölcsőben pár kép erejéig.

Nagyon örültem a túra első halának, főként azért is, mivel picivel, de átlépte a 15kg-os súlyhatárt. Ezt a nagyszerű kezdést az éjszaka folyamán még 3 kapás követte, amiből az egyik sajnos leakadt, de a másik két kisebb ponty a szákolást követően egyből visszanyerte szabadságát. A kellemes hőmérsékletű éjszaka hamar eltelt, majd a napfelkeltét követően újból vízre szálltam etetés céljából.  A halibut pelletes magmixet kb. 2-3 tucatnyi félbevágott 22mm-es Red One bojlival tettem még fogósabbá. Jelenlegi túrámra is a The One csali arzenálommal készültem, ami már tökéletesen bizonyított számomra.

A horgászat megkezdésekor mindhárom botomon beállítottam a meghorgászandó távolságot az orsó dobján található zsinór-klipsz segítségével. Ezáltal, szinte pontosan ugyan arra a megetetett részre tudtam horgászni, és nem utolsó sorban nem repült be a végszerelék a nádasba, ami szakítással vagy fölösleges csónakázással járt volna. A délelőtt folyamán több szebb példányt is sikerült megszákolnom, közöttük életem első kéttónusú tövesét, ami felhőtlen öröm volt számomra.

Délutánra bekövetkezett, amit minden horgász szeretne elkerülni túrái során, a felmelegedő víz és napsütés hatására életre kelt, a tőlem kb. 120 méterre található nádassal borított túlpart. Ez nem jelentett mást, minthogy eljött a pontyívás ideje. Köztudott, hogy ilyenkor a halak nem igazán vannak étvágyuknál, ha táplálkoznak, akkor azt is leginkább az éjszaka folyamán teszik. Mindezektől függetlenül nem csüggedtem, mivel majdhogynem közvetlen az ívó halak alatt terül el az etetésem és rajta a végszerelékem, ami miatt azt gondoltam, hogy egy-egy ponty megkívánja és felveszi a horogcsalit. Ez így is lett, a délután folyamán sikerült még 1-1 szebb bajuszost pár kép erejéig bölcsőbe fektetnem, köztük ezt a szép 10+-os tükröst.

Az esti etetést és frissítést követően az éjszaka sajnos eseménytelenül telt, sikerült kapás nélkül megúsznom és végigaludnom. Amint felbukkant a nap, és az beragyogta a tavat megszólalt a jelzőm. Egy újabb kapás hangja törte meg a csendet és ennek köszönhetően egy újabb szép pikkelyes ragyogott a bölcsőben pár percig, majd sietve úszott vissza a biztonságot nyújtó túlpart irányába.

A reggel folyamán felélénkült a szél, majd a gyülekező gomolyfelhőket felváltották az egyre sötétebb árnyalatú esőfelhők. Délutánra eleredt az eső, ami kisebb megszakításokkal, éjszakáig tartott.  Még sötétség beállta előtt egy gyönyörű szivárvány csalt mosolyt az arcunkra, ami jó pár percig látható volt az égen.

Az éjszaka újra ismétlődött, sajnos eredménytelenül telt, ahogyan az előző is. Reggelre nyoma sem maradt az előző napi esőnek, és aminek a legjobban örültem, hogy a pontyok étvágya is visszatért. Továbbra is a szemben lévő nádasban mutatkoztak a halak, hihetetlen erővel és intenzitással verték a vizet és a növényzetet.  Mindezek ellenére mozgalmas napnak néztem elébe, hisz nem bírtak ellenállni a The One finomságoknak a potykák. Délutánig, a pakolásig szépen, folyamatosan érkeztek a kapások, amik egytől egyig sikeres szákolással zárultak.

Ismét egy tanulságos és eseménydús pár napon vagyok túl, álmaimban sem gondoltam volna, hogy ívás ideje alatt ilyen szép fogásokat tudhatok majd magam mögött.  Gyönyörű, erőtől duzzadó pikkelyesek és tükrösök kerültek lencsevégre, melyeknek külön élmény volt a fárasztásuk. Úgy gondolom, nagyrészt a túrára hozott csaliknak köszönhetem sikereim, ezt mi sem bizonyítja jobban az, hogy a legtöbb kapást a pár nappal ezelőtt bedipelt csalizó Red One bojlik adták. A plusz aromázás és attraktivitás most jól működött.

Mindenkinek hasonló élményekben gazdag horgászatot kívánok!