Légy-Ott! – Kalandok Boszniában

A nyár talán legjobb kalandja eddig Boszniai kirándulásunk volt. Annyira imádom azt az országot, illetve az egész balkánt, hogy szinte olyan érzés oda utazni, mintha hazamennék. Kollégámmal és két cimbivel nekivágtunk az útnak Kulan Vakuf felé. Az Una és az Unac meghorgászása volt a cél, viszont az Unacban csalódnunk kellett. Mikor lenéztünk a hídról nem a régi látvány fogadott. 2008 körül jártam azelőtt utoljára az Unacon és akkor a kövek mögött termetes pisztrángokat láttam. Most viszont mintha üres lett volna a víz. Egy napot töltöttünk az Unacon, de egyedül Flee cimborámnak sikerült nagy halat fognia.

Próbáltuk a camping részen is, de semmi változás. Kicsit elkeseredtünk mivel az Unac volt az a víz ahol a legyes horgász megtanulhatott, igazán nagy halakkal bánni. Az Una-folyó azonban nem okozott kellemetlen meglepetéseket. Már rögtön az első pár dobás után megajándékozott a víz egy csodaszép sebes pisztránggal.

Az Unában lévő nagy pérek és pisztrángok azonban tapasztalt jószágok és óvatosak. A nagy szivárványosokat azért este a szárazléggyel könnyedén be lehet csapni. Így tettünk mi is. Kivártuk az este közeledtét, és ahogy az lenni szokott, szürkületkor el kezdtek enni a nagy pisztrángok.

Elkeseredve vettük tudomásul, hogy az Unában ez az egyetlen jó szakasz, de a helyiek biztosítottak minket arról, hogy remélhetőleg egy éven belül megkezdődnek a telepítések. Mivel pért is szerettünk volna fogni, átugrottunk a Sanica-folyóra, ahová a GPS okozta kellemetlenségek miatt 2 óra hossza alatt jutottunk el. Ha már horgászott valaki Boszniában az tudja, hogy délelőtt 11 és délután 3 közt nem érdemes horgászni. Sok külföldi horgász kap napszúrást a vidéken, mikor a nagy halak láttán egész nap a vízben állnak. Jobban teszi az ember, ha beül hűsölni a helybéliek közé, iszik egy sört és megpróbálja őket kifaggatni a jó szakaszokról és néha egy-két fogós légy is elő kerül a helyi erők dobozából. Mi is faggattuk a halőrt Sanicában és a hangyát javasolta. Sejtettem, mivel legutóbb nekem is csak a hangyával volt sikerem a Sanicán. Nagyon érdekes vízről van szó.

GOPR0605

GOPR0606

Fennsíkon folyik, a meder finom kavicsokból áll, a víz pedig tiszta és jég hideg. Nem csoda, hogy a pérek jól érzik magukat benne. Egy kis pihenő után belecsaptunk a pérezésbe.

GOPR0612

Igazán nagy pért nem sikerült fogni, de remek móka volt újra ezen a vízen horgászni és ellátogatni második „otthonomba”, Boszniába.