Egy maratoni pontyhorgászat a Hortobágyi Ohat III-as bojlis tavon

Hogy is kezdjem…?

Hétfő: Július 5

A Móri és a Palotási félresikerült versenyek után, melyeket nem tudtam végig horgászni, mert idő elött fújták le őket a nagy esőzések, árvizek miatt amelyek egész Európát sújtották, szomoruan ülök a munkahelyemen és ,a szünetekben, a pontyhorgász weblapokat böngészem. Szép fogások, a Romániai Pontyhorgász Bajnokság fejleményeit is követem és különböző versenyek eredményeit is. Ráklikkelek a PV-TV oldalára, és megjelenik elöttem az Ohat III Mercury Cupa végeredményei, melyen egy román csapat is részt vett, a Nord Carp Club Baia Maret, és sikerült elhozniuk a második helyért járó kupát. Ezúttal is gratulálok!!!!

Kellemesen meglepődve az öszfogáson és a szép átlagsúlyon, áttekintem a gyönyörű képeket a tóról és a halakról egyaránt:

1750
A Halfarkasok és egy szép tükörponty – 17.56 Kg !

Nord Crap Team – Romania
A román csapat tagjai – Nord Carp

Ohat III a fost darnic si pe perioada concursului
Nagyon szép halakat adott a verseny alatt az Ohat III tó !

Már azon agyalok, hogy milyen jó lenne egyet horgászni ezen a gyönyörű vízen, hogy visszatérjen az optimizmusom és a megcsappant horgászlázam.Hoppá…! A munkahelyemen vagyok,-elég az álmodozásból, dolgoznom kell! Délután a munkából hazamenet megcsörren a telefonom, Lala hív, régi horgászcimborám. Néhány kérdés után, hogy, s mint vagy, stb… avval áll elő, hogy lefoglalta a 6-os stéget az Ohat-i III-on, csütörtöktől vasárnapig, ezen a héten. Felettébb különös… úgy érzem mintha belelátott volna a délelőtti gondolataimba. Néhány perc gondolkodás után rájövök, ez nem lehet véletlen, lehet, hogy egy jel… HURRÁ megyünk horgászni!

Csütörtök délután, este 7-kor indultunk útnak. Elég késő van már, de hát a munka mindenekelőtt. Szatmárnémeti-től 102 kilométer Debrecen, ezután a 33-as utat követve, 49 kilométer után megérkezünk Hortobágyra. 2 órányi autókázás után megérkezünk a közel 6000 hektáros vízterületet kezelő Hortobágyi Halgazdálkodási Zrt.  Ohat III-as bejáratához. Lecsekkolunk a halőrháznál, kifizetjük a 4200 forintos jegyet /24 óra horgászat, átnézzük a C&R horgászrendet, és elfoglaljuk a horgászhelyünket, a 6-os stéget. A kipakolás után a gépkocsinkat az őrzött parkolóba visszük( a szabályzatot betartva). Visszaérve a horgászhelyre készítünk egy kevés stick mixet, amit pva hálóba raktunk, és a horog mellé erősítve bevetjük a botokat. Késő van már, sötét, nem látunk markerezni, találomra horgászunk.Reggelig kilenc pontyot sikerül szákolni, 7 és 12 kg között.Nagyon megvagyunk elégedve ezzel az eredménnyel, figyelembe véve, hogy nem etettünk és nem tudtunk pontosan horgászni.

Reggel 20-30 percet markerezünk 1,2 -1,3 méteres víz van előttünk, az aljzat iszapos, semmi medertörés, padka vagy gödör. Egyhangú mederfenék. Miután elkészítettük az etetőgombócainkat( groundbait, aprómagvak, kukorica, tigrismogyoró, pelletek keverékéből áll össze), beparittyáztuk őket kb 110 méterre. Próbálunk minél közelebb horgászni a tó közepéhez, ahol intenzív halmozgást látunk. A gombócos etetésen túl, 24 mm-es méretű saját készítésű oldódó bojlival etettünk, minden félórában 15-20 szemet.

Korda Eazi Stik + Spomb + bile de 24 solubile Liver&Fish
Korda dobócső és a Spomb + májas-halas 24 mm-es oldodó bojli

A következő végszereléket használtuk: Kevin Nash szerelék( ólomklipszes szerelék), 1 méteres leadcore-ral, Fox Elevator 113 grammos ólom, kombi előke mely 20 centiméteres 25 lb-ás fluorocarbonból és 5 cm 0,17mm-es fonott zsinórból áll. A horog 8-as méretű.Csaliként 24 mm-es oldódó bojlit használtunk, egy szem Enterprise lebegő kukoricával kikönnyítve és láthatóbbá téve a csalit.

Montura pentru substrat moale
A nyertes végszerelék

Az etetés után bődületes horgászat vette kezdetét, amely egész vasárnapig tartott. A pontyoknak nagyon tetszett az oldódó bojli. Minden megfogott hal után dobócsővel dobtunk az etetésre 7-10 szem bojlit, ezzel  sikerült a halak érdeklődését folyamatosan fenntartani. A nehéz etetést reggel és este parittyázva, és a már bemutatott Spombot használva végeztük el, ezáltal megtartottuk  a pontyokat az etetésen, sőt növeltük az érdeklődő bajszosok számát.

Forfac = fluorocarbon de 25 lb  - 20 cm + textil de 17  - 5 cm

Az előkék és a csalik

Dimineata si seara - nadire grea
A gombócok reggel és este

A horgászat alatt több mint 100 darab gyönyörű pontyot sikerült matracra fektetnünk, és egy fotó erejéig partra kényszerítenünk. Nem vezettünk pontos fogási naplót, de véleményem szerint megközelítettük az 1000 kg-ot. A fogások átlagsúlya meghaladta a 8 kg-ot. A túra legnagyobb hala ez a gyönyörű 15,7 kg-os tükrös lett.

Capturi dupa capturi

Fárasztás fárasztást követett!

Salonte splendide cu o putere de nu-ti vine a crede
A halak felejthetetlen fárasztásokkal ajándékoztak meg minket, a sekély, 1.2 – 1.3 méteres víz ellenére

salonta 2

Gyönyörű pikkelyesek, amelyek rendkivüli erőben voltak!!

Crap "romanesc" – in Ungaria  ?!

Mindegyik ponty gyönyörű volt

Drill dublu – pesti superbi

Dupla fárasztások, és gyönyörű halak !

Obosit, dar fericit
Fáradt de boldog horgász

Este indicat sa fiti dotati cu saltele de calitate

Fontos, hogy jó minőségű matraccal legyünk felszerelve !

Foto – cantar – eliberare – asta-i Regula C&R!
Mérlegelés – fotózás – és szabadság – ez a szabály !

Ezen a hétvégén több Szatmárnémeti horgász  áldozott szenvedélyének az OHAT III-as bojlis tavon mely halai álltal nagyon népszerű  a romániai határvidéken élő pontyhorgászok körében. A bojlis horgászokat vonzza a kiváló átlagsúly és ez a rengeteg ponty, amit sajnos az otthoni vizek többségéből hiányzik. Ohaton ritka az 5 kg alatti ponty!

A horgászbarátok, látták és hallották ( egyfolytában szóltak a kapásjelzők) a bődületes szériánkat, sorra látogatták meg a horgászállásunkat. A horgászok beszélgettek a szerelékekről és a taktikáról, így hamar kitűnő baráti hangulat alakult ki a tavon. A 2-es számú helyen horgászó cimborák egy nagyon ízletes babgulyásra hívtak meg minket, melyet Szatmárnémeti egyik legkiválóbb szabadtéri szakács horgásza, Szurokas mester készített el. Hmmm… ha visszagondolok még most is összefut a nyál a számban….!! Köszönjük szépen, Szuri!!

A halak nagyon aktívak maradtak elöttünk, kiválóan válaszolva az oldodó bojlinkra, amely ugyanaz volt mint amit a versenyeken is szoktam használni. Külön örömömre szolgált, hogy mindig amikor látogatóink voltak, kivétel nélkül kapásom volt egyszerre két boton, így alkalmunk nyílt “dupla” pontyos fotók készítésére:

cu Adi
Adival párban

cu Gabi
Gabival
cu Zoli
Zolival
cu "Surocas" bucatarul sef !
És nem utolsó sorban a főszakács, Szurokas mesterrel !!!

cu Lala partenerul meu din acel weekend, fara el nu avea loc acesta partida senzationala.

Ne felejtsem ki Lala barátomat, aki nélkül ez az emlékezetes hétvége nem jöhetett volna létre

Multumesc Lala!

Köszönöm Lala !

Egy szuper horgász élményen voltunk túl, amely újra meghozta a kedvemet a versenyzéshez és az intenzív pontyhorgászathoz  !!! Mi növelheti még ilyen mértékben az adrenalin szintet egy pontyhorgászban? Semmi más csak  három ilyen elképesztő nap, egy ilyen gyönyörű tavon, kiváló társaságban, csodaszép és az élettől duzzadó pontyokkal megkoronázva.

Az összes csapat sok szép pontyot zsákmányolt, és nagyon meg voltak elégedve a hortobágyi túrával és a horgásztó adta lehetőséggel!

Én azt javaslom, hogy menjünk ki horgászni egy hosszú hét munka után, vagy egy nem éppen sikeres verseny után…én is ezt tettem és teszem!

Görbüljön…de csak a horgászbot!