2010 június-július

Önök fogták – 2010 június-július

Beküldte: Demény József (2010.június 16.)

2010. június 6.-án Elmentünk horgászni a szőnyi Bocska-tóra. Amikor megérkeztünk azt tapasztaltuk ,hogy a víz nagyon magas és a kedvenc helyünk víz alatt van, de mi horgásznijöttünk. Megvettük a napijegyet és odamentünk a kedvenc helyünk melletti dombraA felszerelésem egy Energoteam Feederbot Winner premier carp 50-es méretű nyeletőfékes orsó 0.20 zsinórral feltöltve. A nádban folyamatosan ívtak a halak talán az lehetett az oka annak hogy 13:00 óráig nem volt kapásom. Az első kapás 13:30 kor érkezett bevágtam, de nem éreztem ellenállást. A második Kapás 14:00 kor történt, de ugyanúgy mint az első bevágás után semmi ellenállás. Azt gondoltam hogy a horoggal van valami baj, ezért lecseréltem egy 8-as méretű keszegezőhorogra felcsaliztam  bedobtam. 14:39 kor kapás bevágás éreztem hogy megvan 5 perces fárasztás után megszákoltuk a 2,5kg-os pontyot fotózás és mérlegelés után visszaengedtem a vízbea csali giliszta és csonti volt. Csalizást követően újra vízben a szerelék 15:46 újra kapásbevágtam és éreztem, hogy nagyobb mint az előző kb 20 perces fárasztást követően megszákoltuk az 5,3 kg-os pontyot fotózás és mérlegelés után visszanyerte szabadságát. A horgászatot 17:36 kor fejeztük be több halat már aznap nem fogtam, de nagyon boldog voltam ez az életem eddigi másogik legnagyobb hala.

Beküldte: Remenár János (2010.június 30.)

Rekordfogás Maconkán

Egy gyönyörű nyári napon elhatároztuk, hogy ellátogatunk a méltán híres maconkai-víztározóra. A tározó szigetekkel illetve különböző tórészletekkel tarkított. Választásunk a rekord tórészletre esett melyben az egyesület vezetői rekord méretű pontyokat illetve más egyéb kapitális tíz-húsz kg feletti halfajokat halmoztak fel. Így annak is lehetősége nyílik a hőn áhított hal megfogására, akinek nincs egy hete a horgászatra.

Kora reggel érkeztünk. Gyors napijegy váltás és irány a tó. A botok néhány perc alatt felkerültek a bottartó állványokra, majd kezdődhetett a helykeresés, etetés. A meder feltérképezéssel nem kellett sokat foglalkoznunk, hiszen már jártunk itt több alkalommal is és szerencsére a „szokásos” helyünkre sikerült ismét helyet foglalnunk. Mivel megvan a meghorgászandó hely, a botok felszerelve már csak az etetés van hátra és indulhat is a horgászat. Nem használtunk különösebb segédeszközt az etetéshez mindösszesen annyi dolgunk volt csupán, hogy átsétáljunk a túlpartra és három-négy méterre bedobáljuk az etetésre előkészített bojlit, pelletet illetve különböző apró magvakat. Ezek többnyire halas jellegűek voltak a nyári nagy melegre való tekintettel. Nem sokkal később minden szerelék a helyére került. Nem volt más dolgunk, mint várni a kapást. Hihetetlen, de a nagy melegben egyetlen kapásunk sem volt majd olyan négy óra tájt hirtelen beborult és elkezdett szakadni az eső. Csak úgy a semmiből. Amint elkezdett esni szinte rögtön meg is jött az első kapás a jobb szélső botomon. A bevágás után szembesültem azzal, hogy ez a példány nem lesz „kispályás”. Csak húzta a féket és meg sem akart állni. Már a tűrőképességem határán voltam, amikor is hirtelen hatalmas burványlással megmutatta magát. Egyszerűen leírhatatlan a látvány és az, amit abban a pillanatban éreztem. Hatalmas ponty. Közel fél órás fárasztást követően sikerült megszákolni. A hal pontos súlya 16.35 kg volt. Melyet két szem tintahalas-polipos bojlinak köszönhetek. Gyors mérlegelés, fotózás után természetesen visszanyerte szabadságát a gyönyörű példány. A nap hátralévő részében még két pontyot sikerült fognom melyek súlya: 7 kg és 10.25 kg volt. Nagyon tanulságos horgászat volt melynek során az egyéni rekordomat is sikerült megdöntenem. Egy nap alatt két tíz kg feletti ponty. Soha rosszabb horgászatot. Köszönöm Maconka.

Remenár János

Beküldte: Bartalis Zoltán (2010.július 12.)

Egy horgász délután

Egy számomra kellemes horgász délutánt töltünk el a székely földi gyergyóremetén  található halastónál ami gyergyószentmiklóstól 13 kilométerre van . a tóban szép számban vannak 1-3kg-ig pontyok és amurok ami igazi sporthorgászatot nyújt az oda érkező horgászoknak. Én mint kezdő bojlis tanonc nagyon sok tippet ,trükköt és módszert tudtam elsajátítani az öregebb horgászoktól én a pergetésben vagyok inkább othon  de nagyon megszerettem a bojlizást is ami a horgász hobbinak vagy sport horgászat egyik nagyon  jó sportága .Az életem első pontya a képen látható 1kg körüli ponty amit a Delta 3.60as botommal segitettem partra  az etető anyag amit használtam a megszokott  mézes izesitésü ponty kárász  volt ami mellé hozzákevertem  2 kis kanál mézet kis vizben  tel oldva ami nagyon jól  csalta a szerelékemhez ami ugyancsak mézes izesitésü  bojlival volt fel csalizva .Nekem nagyon megtetszett a bojlizás szeretném a tapasztalataimat böviteni a bojlizásal kapcsolatosan .Én a kárászokat  termeltem egymás után mert akkor még a bojlizás számomra még új volt, Dobbant egy nagyot a szivem amikor a bojlival felszerelt botomon megszólalt a kapás jelző ,bevágtam neki de még nem tudtam hogy mekkora is lehet de azt egyből megtudtam hogy ez nem az én álom halam amit álmaimban szoktam látni de ez is nagy élmény volt .A kifogott halakkal kelőképpen bántunk el pontyzsák és fertötlenités mert ezek a halak makk egészségesek voltak igyekeztünk a kifogott halakat minél hamarabb vissza engedni ,hogy továbbra is egészségesek maradjanak……Számomra egy kellemes délután volt…és görbült a bot!!!!

egy kellemes délután

Beküldte: Antal Balázs (2010.július 13.)

Már régóta fontolgattam, hogy szerencsét próbálok egy olyan vízen ahol a bojlival történő horgászat még csak gyermekcipőben sem jár. Gondoltam, hogy ez nem a megszokott peca lesz mivel a helyi horgászok nem igazán kecsegtettek nagy reményekkel és a napokban a rendszeresen partra látogató sporttársak még csak halat sem láttak. Úgy gondoltam a kitartásommal nincs baj és a csalimban is maximálisan megbíztam. Délután öt fele érkeztem a tóra a kiszemelt helyen nem ültek, bíztam benn ez jó előjel lehet. A tavon szoktató etetés, mint olyan tabu fogalomnak számít, így hát settenkedve az éj leple alatt egy idős számomra ismeretlen pontyvadásszal szövetkezve oldottam meg egy pár nappal a horgászat előtt.  Az első bedobásnál nagyon izgultam, mert nagyon közel akartam dobni egy szerteágazó bokorhoz. A szerelék a lehető legtökéletesebb helyen landolt. Majd felkészültem az uszonyosok fogadtatására. Elkezdtem saját kényelmi zónám kialakítását és vártam.

Az éjszaka csendesen telt. Hajnalban ébredtem és nekiláttam kávét főzni és etetni. A botokat szándékosan nem csaliztam és dobtam újra, mert a bojli csontkemény volt és a fehérhalállomány zargatásától sem tartottam. Már majdnem mikor egy apró, de nagyon jóleső pityre riadtam meg. A szívem kalapált és eljött a pillanat. Hatalmas erővel és sebességgel pergett le a zsinór a dobról. Megijedtem, hogy a hal a bokorba ugrott, de gondoltam akkor hogyan húzná a zsinórt. Hamar kézbe vettem a botot és megkezdődött a fárasztás. A hal ment minden felé csak arra nem amerre én akartam, majd szép lassan átvettem az irányítást. Nemsokára megpillantottam egy gyönyörű nagy szájat és egy aranyszínű testet és már landolt is a merítőmbe. Nagyon örültem ennek a halnak. A körülöttem lévő horgászok nagyobb izgalomban voltak, mint én. Az egyik a merítővel hadonászott a másik a mérleget nyújtogatta. A hal súlya 11,56kg volt az örömöm határtalan volt és tudtam, hogy még több ízben szerencsét próbálok ezen a csodálatos bányatavon.

Beküldte: Horváth Zoltán (2010.július 14.)

Sziasztok!

Július 8-11-ig voltam horgászni Maconkán a Rekord-tavon. Az időjárás nem úgy alakult ahogy szerettem volna egész horgászatom alatt kánikula volt ami sajnos nem kedvezett a halak kapókedvének, de nem volt mit tenni ekkora volt helyfoglalásom. A helyzetemet nehezítette, hogy a mellettem lévő két helyen is horgásztak, így velük is meg kellett küzdeni azért a kevés halért is ami ilyen melegben hajlandó volt enni.

A táborhely kialakítása után gyorsan etetni kezdtem a túlparthoz kb. 1 méterre. Itt nagyon fontos megemlítenem a rekordon mindenki a túlpartot horgássza és eteti. Minél közelebb horgászunk a parthoz annál nagyobb a siker. Átmentem lemértem a parttól már 10 cm-re 50 cm volt a vízmélység és szépen lassan mélyült. Etetés gyanánt főzött magkeveréket és bojlit szórtam pelletet egy szemet sem, mert tapasztalatom ezen a vízen, hogy ha valaki pellettel etet akkor gyorsan megtalálja a tok és elzavarja a pontyot. Én nem szerettem volna tokot fogni jó sport hal, de én a pontyokat szeretem. Szerencsére az etetésem ezen taktikája bevált nem fogtam csak két tokot egész túrám alatt 6 és egy 9 kilósat. A mellettem horgászók szinte csak pellettel etettek, na nekik jött is tok szép számmal.

Első nap egy 7,5 kg-os tükrös jött meg a nagyobbik tok, de bíztam majd éjszaka jobban megy. Sajnos bizodalmam hiábavaló volt egész éjszaka nyugodtan aludtam a sátramban semmi érdeklődés nem volt a csalimra. Reggel újra etetés és csali váltás következett. Eddig itt jól bevált hóemberként felkínált csalimat lecseréltem egy szem olvadó bojlira. Na ez már jó váltásnak bizonyult, de ez sem volt az igazi. Kapásom volt rengeteg, de sajnos a halaim zöme kárász, dévér és compó volt elvétve ugrott be egy –két kisebb ponty. Sajnos ez a nap sem hozott sikert számomra igaz már jött néhány 6-8 kilós ponty ez biztató volt az éjszakára nézve talán a nagyobbak is elkezdenek enni. Az olvadó bojlik is lekerültek a horogról nem volt kedvem kárászozni, így estére egy szem lebegőt tettem fel hátha ezzel kapásra bírom ezeket a finnyás pontyokat. Éjszakára nem sokat szórtam hátha eddig ez volt a baj kevés, de koncentrált etetést csináltam a part mellé. A második éjszaka már több halat hozott 5-9kg között, de ez sem volt az igazi. Aki ismeri ezt a vizet tudja napi 2-3 tíz fölöttit is meg lehet fogni ha esznek én meg két nap alatt egyet sem fogtam. A harmadik nap reggelén maradtak a lebegő bojlik gyorsan fogtam is velük 6 kispontyot meg egy 2 kilós dévért.  Már kezdtem feladni a reményt, hogy jobb halat sikerül fognom. A mellett horgászó két csapatnak sem jöttek a pontyok és ez rám nézve is aggasztó volt. Sajnos a nappali 30-33 fok nem kedvez a pontyok kapókedvének.  11 óra körül fogtam egy 9,7 kg-os pontyot ez még nem 10, de közelít. Délben hazamentem feleségemért, hogy az utolsó éjszakát közösen töltsük kint és bíztam benne szerencsét hoz a jelenléte. Gyorsan bedobáltam és pár perc múlva már jött is szép 7-es forma. Aztán 17 óra körül megszólalt végre a jelzőm folyamatos húzással jelentkezett a hal. Berántás után rögtön éreztem ez talán jobb lesz. 10 perces fárasztás után sikerül egy 12.40 kg-os tükröst fogni. Mondanom sem kell mekkora volt az öröm végre 10 feletti. Estig még érkezett 2 koi, de sajnos kicsik voltak 2kg körüliek. Éjszaka beszórtam a maradék magot amit hoztam és vártam a halakat. Hajnali 1 körül egy 6.5 kg csodaszép koi jött, de nem volt kedvem felébreszteni feleségem, hogy fényképezze le így fertőtlenítés után visszaengedtem. Reggelig még jött néhány kisebb ponty, de semmi komolyabb hal nem érdeklődött a csalim iránt. Az éjszakai harmat felszáradása után elkezdtem összepakolni a cuccot és fájó szívvel, de ott kellett hagynom a tavat sajnos lejárt a foglalásom.

Nem a legsikeresebb horgászatom volt, de azért megérte 4 nap csend és nyugalom a kedvenc hobbimnak hódolva!

Beküldte: Kovács Tamás (2010.július 17.)

Kimentem az utca végére a horgásztóra. Úgy voltam vele csak egy kis snecibotot viszek ki magammal. Amikor kiértem a tóra leültem egy brigád vadász mellé akik már egész nap kint ültek. Ők már több mint egy mázsa halat fogtak ( voltak rá sokan) . Azt mondta az egyik nem lessz esélyem halat fogni főleg egy ilyen szar bottal. Visszavágtam egyből neki hogy úgyis fogok halat azzal a kis szar snecivel. Leültem a kis öbölhöz . Elővettem a ládámat és felszereltem a botomat, egy sima egyszerű úszós szerelékkkel. Elővettem a táskámból a csalit .

Csontival horgásztam. Ráraktam 2 szem csontit a kis horogra. Oda jött hozzám a vadász megnézni a szerelékemet. Azt mondta ne próbálkozzak. Elment.

Bedobom a szerelékem és 10 perc múlva apás nem veszem és hogy már majdnem a bot megy.

Felemeltem a botot és egy szép ponty akadt rá. 5 perc múlva adta csak meg magát. Kivettem és lemértem a mérleggel. 3.5 kg os ponty. És az benne a szép aki beszólt nekem annak a legnagyobb hala volt ott 2.3 as egy nagyon drága bottal de én mégis nagyobb halat fogtam nála egy párszázas sneci bottal. Köszönöm hogy meghallgatták a beszámólomat.

Üdv Kovács Tamás

Beküldte: Erdélyi Lajos (2010.július 18.)

Tisztelt Szerkesztőség !

Erdélyi Lajos vagyok Tompán lakom egy gyönyörű kis városban . Gyermekkorom óta megszálotja vagyok e gyönyörű sportnak . Próbálkoztam a kézilabdával  is de semmi nem tud annyira felcsigázni mint a horgászat . Amikor csak tehetem  kimegyek a helyi tóra és különböző technikákat próbálok ki.

Életem nagy vágya,hogy egyszer verseny és teszthorgász lehessek persze rengeteget kell még tanulnom a nagyoktól az igazi példakép nekem Ladányi Tamás tanár úr Ő Tompán  is tanitott testnevelést . Szeretnék egyszer olyan horgász lenni mint ő.

Köszönettel .: Erdélyi Lajos

Beküldte: Gyimesi Zoltán (2010.július 19.)

A horgászás azoknak nyújt izgalmat akik rá koncentrálnak a horgászatra pl:ülsz a székben és már bedobtál egy 1 orája és még nincs kapás, és ezt te megunod de ez nem helyes várd meg a kapást, és légy türelemmel. Én csonti-kukorica ezzel fogom a pontyot,keszeget,kárászt,gilisztával afrikai harcsát.A bojlival sok más halat is meg tudsz fogni, azzal egyszerűbb. Én egész nap egy helyen szoktam horgászni. És addig nem megyek sehova amig egy szép potykát nem fogtam, vagy egy szép termetes amurt.

Halaimat főként a Balatonon és Merenyén fogtam bojlival és kukoricával sikeresen.

A legnagyobb halam életem során egy 11.6-kg os ponty.