The One – 24 óra Háziréten

A rövid, mindössze 24 órás horgászataim során próbálok olyan horgásztavakra ellátogatni, ahol az átlag ponty fauna mellett, szép számmal élnek 10-15kg felüli példányok is a vízben. Persze ezek az adottságok nem garantálják a biztos halfogást, itt is lehetnek tényezők, amiktől a halak kapókedve mérséklődik.  Közbeszólhat, egy a halak étvágyára negatívul ható front, egy légnyomásváltozás, vagy csak szimplán egy ívási időszak.

Ezen időszakok alatt, ha ügyesek vagyunk, sikerülhet egy-egy kapásig eljutni, de a természet rendjét megváltoztatni nem tudjuk.  Személy szerint kedvelem a gyönyörű, vad környezetben elterülő tavakat, ahol közel kerülhetünk a természethez és az állatvilághoz.  Itt tudok csak igazán kikapcsolódni, ahol a csendet a kapásjelzőm hangján kívül, az énekes madarak csivitelése töri meg. Ezért is esett a választásom a Budapesttől mindössze félórányi autóútra található csodálatos kis völgyben elterülő Háziréti-horgásztóra. Megérkezésünkkor elég zord idő, kb. 60-70 km/h szél és enyhe zápor kíséretében átvonuló hidegfront fogadott.  A tógazda elmondása alapján, ez az időjárás nekünk kedvez, a halak általában kapókedvüknél vannak az ehhez hasonló frontos időben.

Rövid eszmecsere után elindultunk a kinézett horgászállás irányába, majd ezt követően következett a szokásos procedúra, sátorállítás, botok elhelyezése és a többi. A viharos erejű szél nem könnyítette meg a dolgunk, óriási hasat fújt a zsinórnak, amit nem volt egyszerű visszanyerni a pontos kapásjelzés érdekében.

A végszerelékek vízbejuttatását követően nem volt más hátra, mint etetésként pár szem oldódó bojlit dobócsövezni a horgok köré. A nagy szél ellenére pár elhibázott dobás után sikerült viszonylag koncentráltan a szerelék köré csövezni a golyókat. Az etetésnek meglett a hatása, hiszen az első kapásig alig 15 perc telt el. Ejtős kapásra vághattam be, aminek az eredménye egy kis harcias tükörponty lett. Az este folyamán több társa is követte, akiknek átlagsúlya 3-4kg között volt. A nagyok még várattak magukra, de bíztam a The One bojliban, amit a túrára hoztam magammal, hogy egy-két nagyobb potykát elcsábít és sikerül bölcsőbe fektetni őket.

Az éjszaka sajnos eseménytelenül telt, álmunkból csak néhány kisebb ponty ejtős kapása ébresztett fel. A szélcsendes idő nem tartott sokáig, ahogy előbukkant a nap ismét felerősödött a légmozgás.  Reggeli etetésként ismét a már jól bizonyított 22mm oldódó Red One bojlit juttattam a horgok köré.

Dobócsövezést követően, a forró reggeli tea fogyasztása közben húzós kapásra lettem figyelmes az egyik botomon. Bevágást követően érezhető volt, hogy jobb hallal van dolgom, mint az eddigiek, de a fárasztás során bebizonyosodott, hogy még nem ez volt a várva várt méret. Egy gyönyörű kis hosszú nyurgapontyot szákolhattam az erős hullámok közt.

Visszaengedést követően izgatottan juttattam vissza a végszereléket, éreztem, hogy a mai nap a termetesebb halaké lesz. Szerencsére ez be is igazolódott, a délelőtt folyamán sikerült pár szebb pontyot egy kis időre átmeneti fogságba ejteni.

A 10+-os pontyok sajnos még mindig várattak magukra, de a viharos szeles időjárás ellenére sem panaszkodhattunk, hiszen szép számmal sikerült kapást elérni a halaktól. Kora délután ismét alábbhagyott a halak kapókedve, ami úgy gondolom betudható volt a kettős frontú időjárásnak.  Horgászataim során előszeretettel alkalmazom a Prologic prémium minőségű Last Meter végszerelékeit.  Ezen a túrán egy egyszerű, de annál fogósabb helikopter végszereléket alkalmaztam, aminek köszönhetően halvesztés nélkül sikerült végighorgászni a két napot. Elsősorban dobós horgászatoknál alkalmazom, nagy távok elérésében segít, minimálisra csökkenti a gubancolódás esélyét, és remekül alkalmazkodik a meder viszontagságaihoz.

Elkészítéséhez szükségünk van kb. 100cm előtétzsinórra. Én ebben az esetben Supercharged Soft Core Leader-t használok, ami szuper lágyságának köszönhetően teljes mértékben felveszi a talaj egyenletlengéseit

Leadcore fűzőtű segítségével készítsünk egy fület a zsinór végére. Lágy szövésének köszönhetően átfűzhetjük a belsején a tűt.

Majd beakasztva a zsinór végét a fűzőtű fülébe…

…visszahúzzuk önmagába

Ha ezzel megvagyunk, a fülön keresztül felhelyezzük a kész HeliChod Rig Kit részeit.

Végezetül a leader végén található ólomtartó gyorskapocsba beakasszuk az ólmot és ráhúzzuk a védő gumikúpot.

Pillanatok alatt elkészíthető ez a fogós végszerelék, amihez már csak egy horogelőke hiányzik.

Kössünk az előkezsinór végére egy pici fület.

Fűzőtű segítségével helyezzük fel a csalizásra szánt bojlit, majd rögzítsük stopperrel.

Egy egyszerű csomó segítségével rögzítsük az acélkarikát kb. 3 centire a bojlitól.

Állítsuk be a csali és a horog közti távolságot.

Ezután egy csomómentes kötéssel rögzítsük a horgot az előkezsinóron.

Helyezzük fel a horog szárára az akadást elősegítő gumi horogbefordítót.

A fonott előke másik végére helyezzük fel gubancgátló gumihüvelyt, majd kössünk egy fület, amit beakasztunk a végszereléken található gyorskapocsba.

Ezzel az utolsó mozdulattal befejeztük a végszerelékünk megkötését, készen áll a bevetésre.

A szerelékes fotók elkészítése után még maradt egy kis időnk a horgászat végezetéig, amit teljes mértékben sikerült kihasználni. Délután folyamán érkezett ez a gyönyörű 13.4kg-os töves, amit az előbb bemutatott szerelékkel sikerült becsapnom.

Visszaengedését követően felhőtlen volt az örömöm, hogy végezetül csak sikerült egy 10kg felüli pocakost becsapni a zord idő ellenére. Mire észbe kaptam eljött a pakolás ideje és kicsit szomorúan tartottam az autó felé, mivel hamar eltelt ez a 24 óra.  Az idén biztosan visszatérek egy többnapos horgászatra, mivel tudom, hogy bőven rejt még meglepetést számomra ez a tó.  Mindenkinek hasonló élményekben gazdag horgászatot kívánok rövid, vagy akár hosszú túráik során.