Nash Junior Tábor 2014 – Fehérvárcsurgó

“13 éves voltam, nevelőapámmal egy közeli horgásztóra jártunk pecázni…. És akkor fogtam meg életem első halát, ami egy kétkilós ponty volt…”
Pichler Szabolcs

Ropog a tábortűz az első este, és a fiatalok körben ülve izgatottan hallgatják egymás történetét. Tizenöt résztvevővel kezdetét vette egy felejthetetlen kaland a Fehérvárcsurgói Víztározón. Hétfőn hajnalban vízre szálltam a fiatalokkal, és megkezdődött a helykeresés. A párokba rendeződött táborlakókkal radar és tapogató rúd használatával térképeztük fel az előttük lévő területet, majd bójákkal jelöltük meg a legjobbnak vélt helyeket. Amelyik pár már megtalálta a helyét, azokkal Máté és Sziki behúzta a szereléket.

tabor1

tabor5

tabor6

tabor3

Ebédre minden csapat végzett és az összes szerelék a helyére került majd délután kezdődött a tanulás. A horgászattal kapcsolatos tudnivalók sokaságát nem egyszerű elsajátítani, és ezeket a gyakorlatba vinni. Ezért voltak kiemelt témák, melyeket előadások keretében tanítottuk meg a fiataloknak, és számos trükköt pedig a gyakorlatban sajátíthattak el. Hosszú fárasztó nap után az esti tábortűznél pedig tovább folytatódott az ismerkedés, és a horgászélmények megosztása.

A hétfői kánikula után a kedd már felhősen indult, a délelőtti órákban a bojligyúrás alapjait ismertettük a táborlakóknak. Kora délután egy váratlan látogató lepte meg a táborunkat. Ronny De Groote a híres pontyhorgász. Érdekes történeteket mesélt az ifjú pontyhorgászoknak, és ötleteket adott nekik, hogy hogyan lehetnek sikeresebbek. Ronny távozása után tovább folytatódtak az érdekes előadások, és már a halfogás terén is sikereket értek el a fiatalok. Az esős idő miatt a tábortűz elmaradt, ezért az estét filmnézéssel töltöttük.

Ronny De Groote a Nash Junior táborban

Szerdán már a halfogás kapta a fő figyelmet. A hajnali órákban Molnár János fogott egy szépséges tőpontyot, mely később kiderült, a tábor legnagyobb pontya lett. Délelőtt szép sorban érkeztek a kapások, és így a fárasztásokban kaptak segítséget és tanácsot a fiatalok.

A kapások egymás után érkeztek

Tizenegy óra körül kapása volt a Gál Tamás és Pichler Szabolcs párosnak. A fiatalok vízre szálltak, és kezdetét vette a küzdelem. 10 perce voltak vizen, és ekkor Szikivel csónakba pattantunk, hogy segítsünk a srácoknak, mert tudtuk, hogy jó hal lesz, és biztosan jól jön nekik a segítség. Akkor még nem is sejtettük, hogy két óra múlva érünk partra. Mire odaértünk addigra már kiszabadult a hal az akadóból, és a tó közepe felé vette az irányt.

Nem hétköznapi fárasztás

Már fél órája fárasztotta Tamás, mikor megpillantottuk az ellenfelet, egy termetes harcsát. A srácok fáradságot nem ismerve küzdöttek az óriással, Tamás fárasztotta, Szabolcs pedig evezővel tartotta a csónakot a hullámzásban. Eltelt egy óra, és a halat még csak egyszer láttuk. A 2,75 lb-ás bot pattanásig felszült, a 0,30-as zsinór gitárhúrként szólt a szélben. Tamás már nagyon elfáradt, és ezért cseréltek. Szabolcs vette át a botot, és Tomi addig evezett. És megkezdődött a második óra. Az óriás gyengülni kezdett, mert egyre többször láttuk már, de még mindig hatalmas erő volt benne, mert csak fordult egyet, és elindult a mélység felé. A kétórás küzdelem a végéhez közeledett, Szabolcs egyre jobban a felszín közelében tudta tartani a halat, és Tomi többször próbálta elkapni, hogy be tudja húzni a csónakba. De ez nem sikerült. Szerencsénkre a szél felerősödött, és kisodort a horgászhelyhez, ahol Máté segített, és a Harcsa a bölcsőbe került. Szájából Máté kiszabadította a horgot, melyen egy Ananászos Fluo Pop Up volt a csali.

50kg

Tamás és Szabolcs túl az 50-en!

A fárasztás nagyon felzavarta a horgászhelyünk környékét, és így a kapások is megálltak egy időre. Délután avatást rendezett Sziki az újoncoknak, melynek keretében érdekes vetélkedőkön és próbákon kellett helytállniuk a táborlakóknak. Csütörtökön a háziverseny keretében már javában folyt a küzdelem a csapatok között, és a fej-fej mellett álló fiatalok minden tudásukat beleadták a halfogásba.

Sok szép halat tereltek a szákba, és a tábor folyamán tanultakkal egyre ügyesebben horgásztak. Délután egy horgászkvíz keretében adtak számot tudásukról, melyben igazán meglepő eredmények születtek. Az este újra a tábortűz hangulatában telt, viszont kevéssel este tíz után a Pusztai Szabolcs és Ritecz Kristóf páros két hatalmas amurt fektetett a bölcsőbe. És ekkor még csak az éjszaka elején jártunk. Kisvártatva egy csodálatos nyurgával küzdött meg Gyuris Balázs, közben Gál Tamás is fogott egy közel 14 kilós pikkelyest. Györe Misi és társa Incze Ábel is sok szép halat fogott az éjszaka folyamán. Pirkadatkor viszont Büdszenti Miki terelt szákba egy hatalmas amúrt.

Horváth Ádám új egyéni rekordja

A megérdemelt siker íze

Kristóf gyönyörű amurja

Péntek reggel a táborlakók arcán látszott, hogy nagyon eredményes és fárasztó napokat tudhatnak maguknak, de sajnos semmi sem tart örökké. Elérkezett a táborzárás ideje. Sziki megtartotta az eredményhirdetést, és ezzel befejeződött a Fehérvárcsurgói tábor. Összepakolás közben Pichler Szabolcsnak csippant a jelzője, melyet egy 13+ amur szólaltatott meg. Ezután az utolsó halat Györe Mihály fárasztotta, akinek a legtöbb hal érkezett a tábor során.

Molnár János és a hajnali 15+

Misi-egyik-szep-pikkelyese

Misi egyik szép pikkelyese

Az idei évben is eredményes, élményekben gazdag Nash Junior Táborokat tudhatunk magunknak. Az első táborunkat a Gyékényesi Kavicsbányatavon rendeztük, ahol a négyszáz hektáros bányatavat sikeresen meghódították a fiatalok. Itt Melkuhn Bendegúz fotózkodhatott egy 16+ tükrössel, és a táborlakók megtanulhatták a mélyvízi praktikákat. A másodikat Merenyén rendeztük, ahol a fiatalok, élményekben gazdag nagy mennyiségű halfogásban fejleszthették fárasztási technikájukat. És a ravasz pontyok számára köthettek előkéket.

Szabolcs és Kristóf duplája

Balázs új egyéni rekordja

Megtiszteltetés számunkra, hogy évről évre egyre többen keresnek minket, hogy részt vegyenek táborainkon. Remélem, hogy a következő évben is adhatunk a fiataloknak valamit az eddig megszerzett tudásunkból.

Köszönet a táborvezető társaimnak: Pártl Máténak, Somogyi Somának, Pál Lajosnak, id Szikszai Zsoltnak és Szikszai Zsoltnak.

Írta: Szoták Zoltán (Nash Team Hungary)