Kalandorok – Keleti túra

Mivel én is az ország keleti részén nőttem fel, volt szerencsém horgászni egyszer a felső Tisza vidékén. A Túr-folyón is csak egyszer voltam még, de tudtam, hogy jó domolykós, vadregényes folyóról van szó. Érdekes táj nagyon, ahová nemrég látogattunk el.

Újra a vonaton robogtunk Balázskával Tiszabecs felé. Magyarország az út már szinte idegesítően hosszú volt, ami várható volt. Tiszabecs és Milota közvetlenül a magyar-ukrán határ közelében található. Vendéglátónk, Kánya Gyula és családja, valamint jó pár helyi arc nagyban hozzájárultak egy hangulatos film leforgatásához. Az időjárás nem kegyelmezett nekünk. Egyfolytában esett az eső a forgatás első napján, illetve az azt megelőző napokban is. A felső Tiszán reménytelen volt a horgászat, ami nagy kár, mivel azon a vidéken gyakran kristálytiszta víz csordogál a Tisza medrében, ráadásul remek balinos, domolykós víznek számít. Reménykedtem benne, hogy a forgatás harmadik napjára letisztul és gázolható lesz, de ha a Tisza beárad, akár egy hétig is eltarthat, amíg levonul a kakaó színű víz. Sebaj, volt egyéb horgászlehetőség is.

Fő célunk a Süllős bányató volt, amely Milotán helyezkedik el. Nevéhez méltóan egy süllőben gazdag vízről van szó, de rengeteg csuka ponty és harcsa is fellelhető. Az eső már alábbhagyott mire a tóhoz értünk. Dobtunk párat és közben vártuk, hogy meg érkezzen Varga Pál, aki hatszoros válogatott kerettag és nem utolsó sorban a www.wobblerek.com hivatalos csali tesztelője. Szükségünk volt némi pergető felszerelésre és egyszerűbbnek tartottuk, ha egy igazi profi vezet be minket az UL pergetés világába, vagyis Balázskát, mert én inkább műléggyel akartam halat fogni. Vízre szálltunk és egy-két óra múlva sikerült felkutatni a süllő lakta területeket.

Úgy látszik, hogy a süllőzés tekintetében mindig Balázsnak lesz szerencséje, mert én egy darab halat nem fogtam, neki meg sikerült két fogast is megcsípnie. Természetesen, Pali sem tért haza hal nélkül, sikerült néhány csapót és fogast megakasztania, én azonban sikertelenül zártam a napot.

A Túr-folyóra is ellátogattunk természetesen. Ez a vadregényes víz Magyarországon egyedülálló jelenség és rengeteg halfaj otthona. A legelterjedtebb a domolykó és a csuka. Sikerült egy óriási példányt megakasztanom a tavirózsák között, de pont ezért már esélyem sem volt, hogy kihúzzam a halat a vízinövények közül. Megtépett a jószág, pedig 18-as tipetet használtam…

Visszatértünk a bányatóra, Milotára és ezúttal fenéken akartuk becsapni a fogasokat, halszelettel. Az egész éjszakát ott töltöttük, kockáztatva, hogy lekéssük az amúgy is ritkán közlekedő vonatunkat, de nem jött a hal.

Az éjszakai süllőzés nagyon speciális horgászat és úgy gondolom, hogy még több időt kell eltölteni a vízparton, hogy kitapasztaljuk ennek a műfajnak a fortélyait. A dolog jó oldala, hogy újabb élményeket, cimborákat szereztünk, ráadásul Balázska kapott egy UL botot.

Írta: Erdélyi Koppány
Fényképezte: Gerócs Balázs

You must be logged in to post a comment Login