Kalandorok a Bükk nyugati kapujánál

Nemrég hívott fel Bajzát Zoltán cimborám, a Felsőtárkányi-horgásztavak tógazdája, hogy ismét adott a lehetőség egy kiadós pisztrángozásra. Felsőtárkány már ismerős lehet a Légy-ott! nézőinek és késztetést éreztem arra, hogy Balázskát is elcibáljam magammal. Az úton két cimboránk is velünk tartott. Robi és Sanyi mindketten a horgászat szerelmesei és biztos voltam benne, hogy élményekkel gazdagon fogják elhagyni a vizet.

Délelőtt 10 körül már Egerben cirkáltunk és a megbeszéltek szerint 11 előtt már a vizet pásztáztuk. A Felsőtárkányi-tavakról annyit érdemes tudni, hogy egy apró forrás táplálja őket, a felső tóban főleg csukák, pontyok, jászok és egyéb fehérhalak élnek. Egy-két legendás, kapitális ragadozó őn is előfordul, míg az alsó tóban süllők és pisztrángok vadásznak.

A víz meglehetősen tiszta, ezért a parti csukák hamar lebuktak. Besózva raktuk össze botjainkat. Nekem egy kicsit több időbe telt mivel három felszerelést is össze kellett állítanom. Egy csukás legyes, egy finomabb pisztrángozót és persze Balázska cuccát is. Úgy érzem, lassan meg kell tanítanom rá, hogy a felszerelését maga rakja össze, persze előbb vagy utóbb rákényszerül. Kezdődjék a peca!

Az alsó tóban kezdtük a pisztrángozást. Még el sem mondtam köszöntőmet a kamerának, mikor Robi már egy pisztrángot fárasztott. Kezdésnek nem rossz. A tavi pisztrángozásban az a különös, hogy a látott halat is könnyedén megfoghatjuk. Bajzát Zoli és jómagam voltunk azok, akik léggyel kergették a halakat. A többiek a pergetésnek hódoltak. A pisztrángoknál a legyezés volt a legsikeresebb, mivel az óvatos ragadozók már láttak pár wobblert.

A csukáknál viszont fordult a kocka, persze én is zsákmányoltam egy szép csukát. Nagy volt az öröm, mikor Balázska megfogta élete első csukáját. Én éppen az alsó tónál voltam. Csörgött a telefon és bosszankodva csévéltem vissza a zsinóromat. „ Ki zavar ilyenkor?!” A telefon másik végén szólalt meg ijedten Balázs-„Gyere gyorsan! Megvan!” Otthagytam csapot-papot és rohantam a fényképezőgéppel, hogy megörökítsem a fárasztást. Nem volt nehéz megtalálnom őt, mivel már ellepték a turisták az ifjú kalandort. A méretes krokodilok fogásában persze Robi és Sanyi sem maradt el.

Az este eljöttével a pisztrángok jóval aktívabbak voltak és bátran kötöttem fel a májusi szárazlegyeket. Mindenki fogott halat, méghozzá jó sokat. Nagyon élveztem, hogy újra pisztrángozhatok. Nem győzöm hangsúlyozni, hogy hazánkban milyen ritka halfajról van szó.

Én és Balázs Felsőtárkányban aludtunk, míg a többiek hazaindultak, és ahogy reméltem, halszagúan távoztak a helyszínről. Másnapi forgatásunkon a nagy csukákat sajnos nem sikerült megmutatnunk a kamerának, de a pisztrángok kellően elszórakoztattak minket. Nagyon hálásak vagyunk Bajzát úrnak ezért a kellemes hétvégi forgatásért és biztosak vagyunk abban, hogy hamarosan visszatérünk.

A kalandorok ötödik epizódjában egy fogásoktól zsúfolt kirándulásnak lehetnek a tanúi. Addig is képekkel szeretném prezentálni Felsőtárkányban átélt kalandjainkat.

Írta: Erdélyi Koppány

Fényképezte: Gerócs Balázs

You must be logged in to post a comment Login